-
CERAMIZER CS DO REGENERACJI SILNIKA
65.00
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 14 |
Dostępność | Duża dostępność 49 szt. |
Kod kreskowy | |
EAN | 0375485362616 |
Ceramizer CS
Do regeneracji silników czterosuwowych, wszystkich typów (Diesel, Benzyna, LPG, CNG, BIO)
1 opakowanie = 1 doza
Jak działa Ceramizer?
Regeneracja przy użyciu Ceramizera polega na przywróceniu nominalnych rozmiarów i właściwej geometrii współpracujących powierzchni w mechanizmach, w których występuje tarcie, poprzez narostowe tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej o unikalnych właściwościach.
Korzyści z zastosowania w silnikach spalinowych:
- Zmniejsza zużycie paliwa od 3 do 15 %
- Zmniejsza zużycie oleju
- Podwyższa i wyrównuje ciśnienie sprężania w cylindrach
- Zmniejsza tzw. "dymienie" silnika
- Eliminuje suche straty i ułatwia rozruch (szczególnie zimą)
- Wycisza pracę silnika, zmniejsza wibrację
- Zwiększa moc, sprawność i dynamikę silnika
- Regeneruje powierzchnie tarcia podczas eksploatacji, bez demontażu obrabianego zespołu
- Efektywna trwałość odbudowanej powierzchni gwarantowana do 70 000 km przebiegu
- Zwiększa trwałość metalowych powierzchni tarcia, nawet 5-cio krotnie
- Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty naprawy w porównaniu z tradycyjnym remontem
- Niski współczynnik tarcia poniżej 0,02 tj. 10-cio krotnie mniej niż przy styku "stal-stal"
- Wydłuża o min. 50% przebiegi między wymianami oleju
- W przypadku awaryjnego wycieku oleju, wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy nawet ponad 500 km
- Zabezpiecza podzespoły przed korozją i agresywnymi substancjami chemicznymi (ważne w przypadku stosowania gorszej jakości paliw i olejów)
- Zmniejsza emisje toksycznych składników spalin
- Zmniejsza niebezpieczeństwo blokady pierścieni tłokowych
- Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość - 4000-4500 MPa (400-450 kG/mm 2 ) (Dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm 2 ). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kg/mm 2 )
- Chroni środowisko naturalne.
Zasady stosowania w silnikach spalinowych:
- Najwyższą efektywność w stosowaniu ceramizera, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji
- W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys.km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany
- Ceramizer można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, Diesla z:pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu common-rail, pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi oraz silników zasilanych gazem, z turbodoładowaniem, z katalizatorem spalin, z sondą lambda
- Zaniżona doza ceramizera nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki
- Zawyżona (np. 2 x większa) doza ceramizera nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki
- Dla bardzo wyeksploatowanego (ponad 85% zużycia) silnika należy zwiększyć o 50% dawkę ceramizera
- Dla silników stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dawki ceramizera, w stosunku do ilości określonej w tabeli poniżej.
Instrukcja stosowania:
- Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 90 oC, (np. po jeździe lub, co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
- Wyłączyć silnik.
- Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju.
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.
- Przejechać ostrożnie 200 km (nie koniecznie jednorazowo), nie przekraczając prędkości obrotowej silnika 2700 obr./min lub w przypadku braku obrotomierza z ograniczoną prędkością samochodu do 60 km / h. Uwaga: 200 km przebiegu - można zastąpić 4-godzinną pracą silnika na biegu jałowym. Jedna godzina na biegu jałowym - odpowiada 50 km jazdy.
- Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) należy eksploatować silnik (tak jak przy docieraniu) w ciągu 25 mth (niekoniecznie jednorazowo), z ograniczoną prędkością obrotową silnika do 2700 obr./min.
- Po pokonaniu odcinka 200 km lub po 4-ech godzinach na biegu jałowym można jeździć bez ograniczeń prędkości. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!
- Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) po wykonaniu pracy 5 mth można eksploatować silnik bez ograniczeń. Zaleca się jednak nadal łagodne traktowanie silnika do momentu przepracowania w sumie 25 mth, czyli do całkowitego zakończenia procesu ceramizacji par tarcia.
- W przypadku stosowania zwiększonej ilości preparatu ( np. 2 dawek ) zaleca się zastosowanie pierwszej dozy (według załączonej instrukcji), a nastepnie po przejechaniu ok. 500 km zastosowanie w ten sam sposób drugiej (kolejnej) dozy (zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia).
Bezpieczeństwo:
- Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC)
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC
- Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu
- Filtr cząstek stałych to metalowa puszka wypełniona w środku metalowymi lub ceramicznymi włóknami, na których osadzają się cząsteczki sadzy, które są w określonych warunkach eksploatacji pojazdu dopalane. Ceramizer nie zmienia reologicznych parametrów oleju, nie powoduje tworzenia cząsteczek sadzy, popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, w związku z tym nie wpływa na pracę DPF i można go bezpiecznie stosować w silnikach z DPF
- Chronić przed dziećmi.
Uwagi:
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem ceramizera. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty lub zapieczony pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę ceramizerem.
- Ceramizer nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- W przypadku silników bez automatycznej regulacji luzów zaworowych, po zakończeniu obróbki tj. po 1500 km należy dokonać regulacji luzów.
- Jeśli silnik jest wyposażony w odśrodkowy filtr oleju, należy przed zastosowaniem ceramizera wyczyścić filtr, a najlepiej na czas obróbki wyłączyć go z obiegu oleju, stosując przewód obejściowy (jeśli jest to konstrukcyjnie możliwe). W tego rodzaju filtrach, cząsteczki preparatu mają skłonność do osadzania się i tym samym znacząco mniejsza ich ilość dociera do powierzchni tarcia
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.